Föreningen

Föreningen Folkets hus i Färentuna har funnits i över 100 år, en kulturskatt  på Färingsö i Ekerö kommun – en del av kulturens övärld !

Om föreningen

Föreningen äger det fina Folkets Hus på Ölsta med den unika tillhörande parken som är en klassisk folkpark i levande landsortsmiljö bara 45 min från Stockholm city!
Välkommen att bli medlem i en förening med massor av möjligheter

• Pubar – musikaftnar med olika artister
  • Teaterföreställningar
  • Evenemang i parken under sommaren
  • Auktioner, utställningar, loppisar mm.
  • Uthyrning till fester – bröllop & andra sammankomster som sammanträden, kurser mm.
  • Föreningen Dansklubben Färingsö Humbuggs (öppnas i ett eget fönster) tränar tisdagar och söndagar

Det är bara fantasin som sätter gränserna för vad du kan använda huset och parken till. Du kanske har idéer om vad vi skall anordna eller kanske själv vill anordna några aktiviteter.

Styrelsen träffas varje månad. Du är alltid välkommen att deltag på våra möten eller lämna in  förslag till aktiviteter.  kontakta oss i styrelsen

Telefonnummer till styrelsens ordförande: Thomas Rydermark tel: 076-134 39 54

Vill du hyra för egna aktiviteter finns information under länken Bokning & priser.

Stadgar

Bli medlem!

Du betalar bara in 210:- per person i medlemsavgift till bankgiro 5630-9552.

(10:- är insatsavgiften första gången och årsavgiften är för närvarande 200:-/år)

Betalningsmottagare är Föreningen Folkets Hus i Färentuna UPA.

Glöm inte att ange ditt namn, adress, telefonnummer, födelseår och ev e-postadress.

Välkommen !
Hitta till oss

Följ oss på facebook

På facebook
Så här hittar du till Ölsta Folkets Hus och Park med bil

Besöksadress: Solbergavägen 1, Färentuna

Lat: N 59º 24′ 15.11″   Long: E 17º 39′ 20.80″

Kör Ekerövägen (väg 261) från Brommaplan till Tappström, där svänger du av höger mot Färentuna på Färentunavägen. Följ den ända till Färentuna K:a där du tar av till höger mot Björkvik, du ska nu fortsätta ca 2 km tills du har Ölsta Folkpark på vänster sida ca 100 meter in på en grusväg. (Avfarten är mitt i en skarp högerkurva med skylten Folkpark till vänster) Framme!

Eniros vägbeskrivning (öppnas i ett eget fönster)

Eniros vägbeskrivning (öppnas i ett nytt fönster)

Google Maps (öppnas i ett eget fönster)

Google Maps (öppnas i ett nytt fönster)